Οι μαθητές των τμημάτων Γ1, και ΣΤ1, ΣΤ2 του σχολείου μας τη φετινή χρονιά συμμετέχουν σε καινοτόμο πολιτιστικό πρόγραμμα σχετικό με τα δικαιώματα του παιδιού. Με αφορμή την 20η Νοέμβρη- Παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων του παιδιού- οι δύο τάξεις συγκεντρώθηκαν και παρακολούθησαν φωτογραφίες από το διαδίκτυο που παρουσίαζαν την καθημερινή ζωή παιδιών σε όλο τον κόσμο που στερούνται βασικά αγαθά, όπως νερό, ένδυση, σπίτι, οικογένεια.
Βασική επιδίωξη με την προβολή ήταν η ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης και η ενίσχυση της συναισθηματικής τους νοημοσύνης, έτσι ώστε να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στον ανθρώπινο πόνο. Μέσα από τον διάλογο ανακάλυψαν ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα να απολαμβάνει αυτά τα βασικά αγαθά ανεξάρτητα από το που ζει.
Μετά τη συζήτηση οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες για να συμπληρώσουν το αλφαβητάρι των βασικών αναγκών του ανθρώπου. Οι εργασίες της κάθε ομάδας παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια της τάξης.
Στα τέλη Νοεμβρίου η ΣΤ τάξη δραστηριοποιήθηκε εκτός σχολείου. Οι μαθητές περπάτησαν στους δρόμους της γειτονιάς τους, επισκέφτηκαν καταστήματα και σπίτια παρατηρώντας τους ανθρώπους και τις καθημερινές τους ασχολίες. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης αυτής βγάλαμε πολλές φωτογραφίες τις οποίες στη συνέχεια συζητήσαμε στην τάξη συγκρίνοντάς τες με φωτογραφίες σχολείων από όλο των κόσμο, ενώ παράλληλα είδαμε και τις δύσκολες διαδρομές κάποιων παιδιών που διεκδικούν το δικαίωμά τους στη μάθηση.
Τα προβλήματα της καθημερινής τους διαβίωσης, τους είναι ήδη γνωστά, όμως με αυτόν τον τρόπο κατανόησαν ότι το σχολείο είναι μία από τις πιο βασικές ανάγκες καθώς είναι ο χώρος που θα τους βοηθήσει να μάθουν να διευρύνουν τη σκέψη τους ενώ παράλληλα θα μάθουν να δρουν ως αυριανοί πολίτες, δημιουργώντας τη δική τους άποψη για τα προβλήματα που αφορούν τους ίδιους και το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζουν αυτοί και οι οικογένειές τους.